Måddans fotoblogg

Kommentarer:
2015-11-29 @ 11:20:53
#1: Anette

Wow så snyggt kombinerat med grönskan, husen & havet!

Svar: Roligt att du gillar mina höjdskräcksbilder. ( Gyllene trianglar kanske ;) )
Maud

2015-12-10 @ 06:24:23
#2: Anette

Kan säkert vara gyllenen trianglar den enda regel jag fåt grepp om är tredjedelsregeln! ;)

Svar: Möe könstigt finns det. Huvudsaken är väl att man gillar det man ser :)
Maud

2015-12-20 @ 08:19:30
#3: Anette

Ja det kan jag också tycka...fast jag vet att man läser t.ex. en text eller ser på en affisch på ett speciellt sätt omedvetet & det är väl där de här sk. reglerna/begreppen kommer in. :D

Svar: Jo, en bild gjort efter det gyllene snittet tilltalar ju alltid ögat. Och en bild kan bli mer fartfylld om man delar in den i trianglar. Men oftast tycker jag att man ( i alla fall jag) plåtar och det är först efteråt som man ser att den tilltalar ögat för att den lyder under t.ex snittet.
Maud

2015-12-24 @ 08:06:16
#4: Anette

Ja så gör jag också för det mesta, för min del skulle jag missa allt för många foton om jag tänkte på de reglerna! ;)

Svar: Ja och kanske också lusten :)
Maud

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: